Auteur Topic: Nara de Pyrrhura (clicker resultaten p11.)  (gelezen 26786 keer)

kokosnoot

• Gast
Re: Nara de Pyrrhura
« Reactie #75 Gepost op: april 20, 2008, 13:56:23 pm »
Als ik Koosje 's avonds in de kooi zet, houdt hij zich met alle macht met zijn tenen aan de tralies vast, dus die peuter ik er af. Vervolgens bijt hij. Ik moet hem met mijn hand om hem heen in de kooi zetten! ;D
dit heb ik precies hetzelfde met Speedy, hij doet er alles aan om mijn hand maar niet los te hoeven laten  ;D
en als hij zijn zin niet krijgt kan hij net als een driftige peuter tekeer gaan  ;D

Aniki

• Gast
« Reactie #76 Gepost op: april 20, 2008, 14:06:06 pm »
Het komt heel egoistisch over wat je typt. Je bedoelt het vast niet zo, maar zo komt het wel over zoals ik het lees. Ze mag alleen doen wat wij willen en wanneer wij het willen.

Zijn we niet allemaal ontzettend egoistisch? is dit geen egoistische 'hobby'? je stopt een vogel in een kooi om ernaar te kijken, daar komt het op neer. behoorlijk egoistisch als je het mij vraagt. tuurlijk lijken die vogels het vaak naar de zin te hebben, maar zouden ze eigenlijk niet liever in de vrije natuur leven? in plaats van 'gevangen' bij ons? het houden van welk huisdier dan ook is puur egoisme...

en wat al het andere betreft:

ik denk dat het allemaal wat verkeerd over komt. zo erg is het niet en we vragen hier op het forum tips en advies. ik krijg het idee dat iedereen nu denkt dat het verkeerd gaat of dat we dingen niet goed doen.

waar wij gewoon nu aan moeten wennen, is dat Nara luidruchtiger wordt. dat waren we van een grasparkiet wel gewend, maar niet van een Pyrhurra. bij arno en marijke heb ik van Quiney, Nara of Flurry geen kik of piep gehoord. dan vraag je je af of er iets aan de hand is, als ze dat hier nu ineens wel begint te doen.
maar blijkbaar zijn ze luidruchtiger, van nature, dan wij dachten. dat is prima. we volgen alle adviezen op, we houden geen strak schema aan en belonen goed gedrag met uit de kooi-tijd. het lijkt ook of ze nu al wat zelfstandiger wordt. sinds eergisteren hebben we weinig problemen om haar van schouders weg te houden en ze vermaakt zich steeds beter zelf. en niet alleen met een kokosnoot... ook met de kraaltjes die in de kokosnoot liggen, de veertjes, belletjes, balletjes, papiertjes, touwtjes etc.

misschien hadden we het niet, of anders, moeten posten. dan was er misschien wat minder ophef ontstaan... :sorry:

dan nu een wat vrolijkere noot:

Nara poept (en niet zo'n beetje ook):

http://www.youtube.com/watch?v=DWNqmqBUwTg

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #77 Gepost op: april 20, 2008, 14:41:43 pm »
.............
ze vermaakt zich steeds beter zelf. en niet alleen met een kokosnoot... ook met de kraaltjes die in de kokosnoot liggen, de veertjes, belletjes, balletjes, papiertjes, touwtjes etc.
..........................

okay die had ik niet kunnen bespeuren ;)
en je had alleen de houtsnippers genoemd,
vandaar mijn opmerking was goed bedoeld hoor ;)

Aniki

• Gast
« Reactie #78 Gepost op: april 20, 2008, 14:47:41 pm »
snap ik wel :)

we zijn nog steeds bezig om nieuwe dingen te maken en te kopen  :P

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #79 Gepost op: april 20, 2008, 18:05:04 pm »
dit heb ik precies hetzelfde met Speedy, hij doet er alles aan om mijn hand maar niet los te hoeven laten  ;D
en als hij zijn zin niet krijgt kan hij net als een driftige peuter tekeer gaan  ;D

cheesy2 Leuk he? Ik kan er niets aan doen, maar ik moet er zo om lachen. Het opdondertje heeft toch mooi niets te vertellen, maar oh wat een kracht zit er in en wat een lef! :hart:

arnootje

• Gast
« Reactie #80 Gepost op: april 20, 2008, 18:48:53 pm »
tja ik reageer wat laat maar alle goede adviezen zijn naar mijn inziens al gegeven. Zoals je al zegt dat het geluid een probleem is gewoon negeren, dat hebben we nu met Qwiebus ook, zodra wij beide in de keuken bezig zijn begint ie te zeuren en te piepen, het gebeurt weleens dat we meer dan een half uur in de keuken blijven omdat ie dan nog niet is gestopt, bij jullie zou dit betekenen dat je niet kijkt niet zucht niet steunt niet je schouders ophaalt of een andere lichaamsuitdrukking die erop kan wijzen dat ie aandacht krijgt.

Qua het op je schouders is het heel simpel, wel of niet. Quiney mag het wel en die maakt er ook gretig gebruik van en Qwiebus mag het niet en die komt ook niet verder dan je elleboog. Je moet echt super consequent zijn.

PS. misschien dat je Nara nog iets verder kunt wieken, als ie nog zo gemakkelijk vliegt. Want zover had ik ze niet gewiekt.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #81 Gepost op: april 20, 2008, 20:17:02 pm »
Koosje mag bij mij ook op de schouder en de grote gaaien niet. Ik heb geen moeite met zo'n klein opdondertje op mijn schouder en ook beslist niet het idee dat hij er dominanter van wordt oid. En hij kan niet eens bij mijn ogen, dus er in pikken kan niet..  ;D

Aniki

• Gast
« Reactie #82 Gepost op: mei 05, 2008, 11:28:50 am »
het is wel weer tijd voor een update  :-[

nu we onze verwachtingen of eigenlijk het algemene beeld van de pyrhurra en het geluid dat ze maken hebben bijgesteld, gaat het eigenlijk heel goed. we houden ons ook aan de adviezen om geen regelmaat toe te passen, ze is er veel uit en mag ook gewoon op de schouder. af en toe heeft ze een schreeuwbui en als ze dan uit de kooi is, gaat ze er weer in. dan gaat ze daar nog even tekeer, maar niet meer zo lang als eerst. ze heeft nu zelf ook veel meer om handen nu ze actiever aan het spelen is.

een klein probleempje nu is eten. ze eet veel en vaak, maar is erg kieskeurig en eet erg slordig. pellets (harrisons) vindt ze ook lekker, maar het lijkt alsof ze het meer verpulverd dan dat ze het echt opeet. een beetje zonde natuurlijk. maar omdat het nog geen tijd is om porties af te meten, moeten we het verlies maar even nemen. maar dat geldt ook voor groente en fruit, daar eet ze effectief maar heel weinig van, de rest beschouwt ze als afval. dus daar moet nog aan gewerkt worden.

ook lijkt mevrouw haar eigen kooi niet te willen bevuilen. het lijkt me geen goede ontwikkeling, maar ze lijkt poep voor een lange tijd op te sparen en als ze er dan sochtends uitkomt komt er echt een megadrol uit... ook als ze langere tijd in de kooi heeft gezeten en ze komt eruit dan lijkt het ook alsof ze het heeft opgespaard. lijkt me voor haar ook niet echt prettig.

verder lijkt ze steeds beter te luisteren en laat zich ook steeds meer aanraken. ze is erg actief en dat in combinatie met haar vreemde eetgedrag maakt dat ze een beetje ondergewicht heeft. is het verstandig om haar af en toe wat vettere noten zoals zonnebloem te geven in dit geval? volgens de keukenweegschaal zit ze rond de 50 gram, wat natuurlijk flink te weinig is. ze krijgt elke dag eivoer en in haar zadenmix zit ook nog eens eivoer, dus daar kan het niet aan liggen. ze krijgt nu ook verschillende noten en rozijnen, maar ik denk niet dat ze snel aan zal komen. zeker niet gezien ze nu steeds actiever wordt met spelen ed.

maar ze is erg lief, ook voor andere mensen en wil erg graag knuffelen.

ik heb een compilatie gemaakt van wat filmpjes, beetje simpel maar misschien wel leuk om even te zien :)  ;D

http://www.youtube.com/watch?v=KHoazPPi8cs

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #83 Gepost op: mei 05, 2008, 11:45:36 am »
Ik vind pyrrhura-popjes ook een hoop kabaal maken hoor! Veel meer dan een pyrrhura-man! ;)
Dat ervaar ik nu met de 2 nieuwe, en dat is mijn (ouder) kweekkoppeltje net zo.
Ivm van allerlei hebben wij Flurry niet alleen, maar zit Flurry samen met haar broertje. Dat bevordert het tam maken niet echt. we hebben nu een nieuwe kooi binnen gekregen en over een paar dagen gaan de 2 uitelkaar. We gaan eerst nog een paar daagjes naar de camping (Harry komt wel thuis).
En dan kunnen we idd eens vergelijken.
Hier eten ze uit een groot voerbakje, want uit een klein bakje laten eten geeft veel rotzooi. Dat waren we al gewedn van onze edel, dus het maakte me niet zoveel uit. Maar ik heb ontdekt dat de grootte van het bakje hier veel verschil uitmaakt. Maar het kieskeurig zijn zie ik hier niet, komt misschien ook dat als de een wat eet de ander het ook wil.
Ik weeg ze niet, (komt ook omdat ze niet goed op de weegschaal willen blijven zitten ;)) maar voel wel het borstbeentje, zolang dat goed voelt maak ik me niet druk.

Aniki

• Gast
« Reactie #84 Gepost op: mei 05, 2008, 14:07:42 pm »
maar voel wel het borstbeentje, zolang dat goed voelt maak ik me niet druk.

maar als je dat voelt, is ze toch juist te licht?

Aniki

• Gast
« Reactie #85 Gepost op: mei 11, 2008, 10:01:16 am »
We hebben vandaag een nieuwe mijlpaal bereikt met Nara: ze is voor het eerst mee naar buiten geweest! :a036:

we wonen 3 hoog in een studentenflat met een groene binnenplaats en zondagmorgen is de ideale tijd om even naar buiten te gaan, want dan ligt iedereen nog te pitten  ;D

ze vond het erg spannend, maar keek haar ogen uit.

verder gaat het erg goed met Nara, wij begrijpen beter wat ze ermee bedoelt als ze schreeuwt en dat maakt het voor ons alleen maar makkelijker. ze is veel ondernemender en speelser aan het worden en dat komt ten goede aan haar gedrag. ze kan rustig een paar uur in haar kooi zitten terwijl ik ernaast achter het bureau zit zonder dat ze vervelend wordt. ze is er ook wel erg veel uit, maar dat was ook onze bedoeling. ze is nu veel meer in zichzelf aan het brabbelen enzo, heel gezellig.

nu alleen nog leren dat ze op harde ondergronden moet poepen  ;D

cosch

• Gast
« Reactie #86 Gepost op: mei 11, 2008, 11:36:57 am »
Fijn om te horen dat het goed gaat!  :thumsup:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #87 Gepost op: mei 11, 2008, 13:17:40 pm »
Dat klint super zeg!! Ik ken Koosjes schreeuwtjes ook goed hoor! En heerlijk dat ze mee naar buiten geweest is! :hart:

kokosnoot

• Gast
« Reactie #88 Gepost op: mei 11, 2008, 19:27:13 pm »
dat is goed nieuws zeg! fijn dat jullie nu van elkaar kunnen genieten  :thumsup:
er zal ook een hele grote wereld open gaan voor Nara nu ze ook af en toe mee naar buiten gaat  :a036:

arnootje

• Gast
« Reactie #89 Gepost op: mei 12, 2008, 00:36:49 am »
Heb je ze nog wel verder gewiekt, of vliegt ze niet zo ver, ik zou het toch even testen hoe hoog/ver ze komt. En anders de schaar er even in. Ik heb ze toen niet echt kort gewiekt, en ik heb Quiney nu ook verder gewiekt omdat ik zag dat ie zo makkelijk nog draagvermogen had om te vliegen. En als je het niet durft doe ik het nog wel een keertje hoor, leuk om Nara nog eens terug te zien. :thumsup: