Auteur Topic: Gourmetten gevaarlijk ?  (gelezen 26853 keer)

ER-Merinda

• Gast
Re: Gourmetten gevaarlijk ?
« Reactie #45 Gepost op: december 25, 2005, 23:07:24 pm »
Citaat
steengril
:o  :o  :o

Hier kan me toch een verschrikkelijke rook vanaf komen!!!
Dat het brandalarm ervan afgaat.

Ik zou dit ook nooit doen.

:o  :o  :o

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #46 Gepost op: december 26, 2005, 01:00:25 am »
en ipv gourmetten kun je altijd nog steengril proberen, (komt op hetzelfde neer..) misschien is dat ook niet schadelijk

Nou. Wij zouden ook gaan steengrillen. Ik had dat ding nog nooit gebruikt en het lag ergens in de schuur. Het was zelfs nog nooit uit de verpakking geweest.

Ik heb hem uitgepakt en zag dat het met spiritusbranders was. Nu heb ik een jeugdtrauma opgelopen van dit soort branders, dat ik daar liever niet aan begin. Maar goed. Je moet iets.

Ik klooien met de spiritus. Hoeveel moet erin? Uiteindelijk beide branders aan. Alles gaat goed. Steen uit de loeihete oven gepakt en die boven de branders gelegd. Door de tik...... Allebei de branders uit.  :angry:

Dus ik: Volgens mij zit er niet voldoende spiritus in. Ik bijvullen dus. Nou dat heb ik geweten. 1 Brander brandde goed. De andere bleek dus te vol te zitten en daar liep spiritus uit in de opvangschaal onder de branders. Maar....... het gelekte brandde ook. Totdat we zagen dat het op de tafel begon te lopen...... Al brandend  :(

Al met al heb ik die grill in de container geflikkerd en heb mijn table chef gepakt. Dit is echter net een gourmetstel alleen dan in de vorm van 1 grote bakplaat. Teflon dus.

Ik heb de achterdeur opengezet met het bovenraampje erboven open. Aan de voorkant heb ik bij de openkeuken het ventilatieroostertje opengezet. Ik heb de woonkamerdeur opengezet en boven de ramen open gezet. Dit om alles goed door te laten luchten.

De table chef heeft het voortreffelijk gedaan. Heeft niet al te veel gewalmd. Ik laat vannacht de woonkamerdeur en het rooster in de keuken open. Plus de afzuiging staat nog aan.

Dit moet voldoende zijn, om de evt. vrijgekomen teflongassen te verdrijven.

Het is niet anders geweest. Ik heb er wel alles aan gedaan om de vogels zo goed mogelijk te beschermen.  :thumsup:

Nanda

• Gast
« Reactie #47 Gepost op: december 26, 2005, 09:38:52 am »
Jeetje Pascal.
Wat een verhaal. Ik heb stiekum toch een beetje moeten grinniken hoor, om het hele gedoe :)
Ik zag het helemaal voor me.

ook wij hebben gisteravond gegourmet. Ook gezorgd voor voldoende ventilatie enzo. Bij ons heeft ie niet lang aan gestaan omdat ik samen met Jenny was en ik liever stokbrood eet met een sausje dan vlees ;)

Gelukkig zaten ze vanmorgen allevier nog op hun stokkie :thumsup:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #48 Gepost op: december 27, 2005, 19:45:27 pm »
Oudejaarsavond ga ik gourmetten, maar Sjakko gaat mooi de kamer uit! Brr. krijg de bibbers van de verhalen.

Boudewijn, ik wist inderdaad niet meer dat het jou ook overkomen was! Maar we hebben meerdere leden gehad, die zo'n voorval meegemaakt hebben en ook leden die weer wisten dat het een kennis of vriend was overkomen. Het is

Koko

• Gast
« Reactie #49 Gepost op: december 27, 2005, 21:42:21 pm »
Oudejaarsavond ga ik gourmetten, maar Sjakko gaat mooi de kamer uit! Brr. krijg de bibbers van de verhalen.

Boudewijn, ik wist inderdaad niet meer dat het jou ook overkomen was! Maar we hebben meerdere leden gehad, die zo'n voorval meegemaakt hebben en ook leden die weer wisten dat het een kennis of vriend was overkomen. Het is

dylantjuh

• Gast
« Reactie #50 Gepost op: december 27, 2005, 21:57:21 pm »
Dat heet toch teflon ofzo?

ER-Merinda

• Gast
« Reactie #51 Gepost op: december 28, 2005, 17:21:26 pm »
weet dat ik ontzettend blij ben dat er toch nog mensen zijn die niet eigenwijs willen zijn.

Mooi, mooi, mooi

:thumsup:  :thumsup:  :thumsup:

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #52 Gepost op: december 28, 2005, 17:42:07 pm »
weet dat ik ontzettend blij ben dat er toch nog mensen zijn die niet eigenwijs willen zijn.

Mooi, mooi, mooi

:thumsup:  :thumsup:  :thumsup:

Hmmmm  :CENS

Ik ben dus eigenwijs.

Ik vind dat ik verantwoord heb gehandeld. Dat noem ik niet eigenwijs.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #53 Gepost op: december 28, 2005, 19:03:28 pm »
Hoi Loes, nee ik heb het gelukkig nog niet mee gemaakt, ik denk dat je het effe kwijt bent wie of wat.

Hier is het gelukkig a;;emaal prima verlopen. alle 4 de kamer uit

Groetjes
Boudewijn

Ja, ben het effe kwijt ja.. Jij bent Koko met Kk en die andere is Coco...  ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #54 Gepost op: december 28, 2005, 19:08:41 pm »
Hmmmm  :CENS

Ik ben dus eigenwijs.

Ik vind dat ik verantwoord heb gehandeld. Dat noem ik niet eigenwijs.

Ik kan me heel goed voorstellen dat als je je papegaai kwijt bent door een barbeque (dat is notabene in de buitenlucht!!!) je het alleen veilig vindt als de vogel de kamer uit is..... En misschien moeten we dat inderdaad allemaal ter harte nemen, dat al die dampen van verhitte apparaten, dus ook steengrill etc,  met vlees dat wat hard gaat, gevaarlijk zijn! Ik riskeer iig niets en Sjakko gaat ook als ik barbeque de tuin uit..  ;)

unSOUND

• Gast
« Reactie #55 Gepost op: januari 05, 2006, 20:48:00 pm »
Ik lees dit stuk voor het eerst, en ik wist ook niks van deze hele kwestie af... ik schrik nu wel behoorlijk, want hij hebben nu al een keer of 5 gegourmet met de vogels in de kamer... 5 keer mazzel gehad ?!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #56 Gepost op: januari 05, 2006, 21:27:11 pm »
Ja...! ;)

Scheepie

• Gast
« Reactie #57 Gepost op: januari 11, 2006, 22:41:35 pm »
Jeetje ik wist dit ook niet.
We hebben op nieuwjaarsdag nog gecourmet in de woonkamer,met Coco in zijn kooi erbij..... :(

Tjonge......

coco

• Gast
« Reactie #58 Gepost op: januari 12, 2006, 01:20:10 am »
ja kan me goed indenken dat je er van schrikt, ik wist het ook niet, pas toen het te laat was, zag ik het op tv op een of ander duitse zender, en toen wist ik het pas :maar voor mijn lorre kwam dat nieuws telaat, of eigenlijk voor ons :cry: misschien is het allemaal een combinatie van meerdere faktoren geweest, slechte voeding, roken in de kamer, maar ik weet zeker dat dat nieuwe courmetstel de druppel is geweest.Lorre was een jaar of 36 en was altijd van een oude dame geweest, waar die daarvoor allemaal geweest is weet ik niet maar hij is heel erg lang bij die mw geweest en toen zij niet meer kon hebben wij haar gekregen,wij hebben ongeveer 4 of 5 jaar voor haar mogen zorgen, het was zo'n ontzettende lievert, maar goed dat is er dus gebeurt, en nu inmiddels heel wat jaartjes verder, hebben we coco en die gaat (dat begrijp je) gelijk de kamer uit.

sonjav

• Gast
« Reactie #59 Gepost op: februari 02, 2006, 16:40:51 pm »
Ik had wel gehoord dat gourmetten gevaarlijk was en heb dus ook altijd mijn vogels de kamer uit gedaan als er gegourmet werd.
Ik was altijd in de veronderstelling dat het de niet goed verbrande vetten in de lucht waren ofzo. ???
Maar dat het zo erg gevaarlijk was wist ik niet. Ik heb ook met interesse en huivering het artikel en deze topic gelezen.
Wij hebben trouwens ook een tafelgril, zou dat hetzelfde verhaal zijn?