Auteur Topic: NOP bij Radar  (gelezen 46704 keer)

chantal

• Gast
Re: NOP bij Radar
« Reactie #210 Gepost op: januari 16, 2009, 11:15:37 am »
Ik moet eerlijk toegeven dat ook mijn mening wel sterk veranderd is  :angry: Velen van jullie komen met goede tegenargumenten maar die verhalen van mensen die worden echt niet zomaar verzonnen. Er moet wel iets veranderen bij het NOP en ik zou ook zeker niet iemand meer adviseren zijn vogel naar het NOP te brengen.

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #211 Gepost op: januari 16, 2009, 12:41:33 pm »
Ik moet eerlijk toegeven dat ook mijn mening wel sterk veranderd is  :angry: Velen van jullie komen met goede tegenargumenten maar die verhalen van mensen die worden echt niet zomaar verzonnen. Er moet wel iets veranderen bij het NOP en ik zou ook zeker niet iemand meer adviseren zijn vogel naar het NOP te brengen.

als de verhalen van deze mensen idd kloppen dan mag hier zeker verbetering in komen. Er zijn zoals ik net las ook aanbevelingen gedaan tot verbetering van bepaalde zaken en deze zullen door de NOP opgevolgd worden.

Ik zie in ieder geval minimaal 2 stromen in het park. Dat zijn de (bedrijfs)processen omtrent de administratie en de processen qua verzorging. Ik vind het dan ook minder erg als de administratieve processen verbetering nodig hebben dan dat er qua verzorging verbetering nodig is.

Het is vervelend dat mensen verkeerd ingelicht worden als administratieve processen niet kloppen, maar vergeet niet dat er minimaal 2 groepen zijn van mensen die hun vogel bij de NOP brengen. De groep die de vogel naar de opvang brengen omdat de vogel niet meer in 'het plaatje' past en een groep die de vogel genoodzaakt in het park plaatsen. Voor de laatste groep vind ik het echt vervelend dat ze niet de juiste informatie hebben gekregen als hetgeen klopt wat zij zeggen. De eerste groep heeft in mijn ogen minder tot geen recht van spreken, maar neem maar van mij aan dat juist uit deze laatste groep er een groot deel van de mensen zich graag uitlaten dat zij ook 'slachtoffer' zijn geworden. Wij kennen het verhaal van de vogel niet en dus ook de reden niet waarom de vogel daar is gebracht.

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #212 Gepost op: januari 16, 2009, 12:44:45 pm »
Weet je wat ik altijd zo apart vind.. dat mensen dingen voor waar aannemen op tv,  zelfs als duidelijk is dat het programma aan alle kanten ´stinkt´
Hoe kunnen wij nu een oordeel vellen over iets wat bij lange na niet klopt, waar de meesten van ons niet eens bij zijn?

( er is ook wel eens iemand op mijn forum gekomen en heeft rondgebazuind dat mijn vogels niet goed verzorgd worden omdat ze er zo verlept uit zien... zeer pijnlijk, omdat dit bij lange niet klopt, maar de meeste mensen hebben wel meteen hun oordeel klaar )

En verhalen kunnen wel degelijk verzonnen worden hoor, ook hier kan niemand zeggen ( nog niet ) of het klopt, maar ze halen wel de krant / tv.
Ik kan nu ook een brief naar de krant sturen, dat mijn papegaai inmiddels ook is overleden bij het NOP... dat klopt niet, maar dat weet ik alleen.  ;)

Dat er iets niet goed zit met de administratie is me wel duidelijk, maar dat wil niet zeggen dat dit bewust gedaan is en zeker niet dat de dieren daardoor slecht verzorgd worden.  ???
Voor je je mening daadwerkelijk veranderd wacht gewoon op het eerlijke onderzoek waar maandag mee gestart wordt, lijkt me wel zo eerlijk.

Offline Billybird

• Broedrijp
  • Jacco Pinda
    • MatchinCare bemiddelt in nannies en nurses
« Reactie #213 Gepost op: januari 16, 2009, 13:03:42 pm »
Ik ben het er niet mee eens dat het allemaal alleen maar administratief niet klopt. Er klopt iets niet in de houding van het NOP. Als je nou zo'n verhaal van Brutus leest, dan is het toch te belachelijk voor woorden dan mensen pas na 21/2 maand (en eigen inititatief) te horen krijgen dat hun vogel dood is? Zeker als er op zo'n formulier laat vermelden dat je het wil weten als het slechter gaat of als je dier overlijdt. Ze hadden Aboek gewoon meteen moeten bellen. Leuk verhaal dat dit niet gebeurt is omdat er nog geen sectie verricht zou zijn, maar dat slaat natuurlijk helemaal nergens op. Je hoeft op dat moment niet aan te geven waaraan de vogel is overleden, dat kan wachten tot de onderzoeksuitslagen binnen zijn. Ik vraag me trouwens wel af of het NOP na zo lange tijd nog wel onderzoek laat doen. Volgens mij is het gewoon een mooie smoes om jezelf in te dekken. Ze maken fouten en niet zulke kleintjes ook. Er wordt gelogen over de gezondheid en welzijn van de dieren en ze komen afspraken niet na. Dat heeft allemaal niks met administratie te maken.  :angry:

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #214 Gepost op: januari 16, 2009, 13:08:51 pm »
Ik ben het er niet mee eens dat het allemaal alleen maar administratief niet klopt.

Het overlijden van een vogel wordt op een formulier ingevuld. Als dit formulier niet direct bij de administratie wordt gebracht, weet deze hier niets vanaf. De administratie wordt niet bijgewerkt en dus wordt de eigenaar niet gebeld.

Hoezo is het dan geen administratieve kwestie?   ???  Blijkbaar is het proces niet goed ingeregeld.

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #215 Gepost op: januari 16, 2009, 13:11:37 pm »
Het overlijden van een vogel wordt op een formulier ingevuld. Als dit formulier niet direct bij de administratie wordt gebracht, weet deze hier niets vanaf. De administratie wordt niet bijgewerkt en dus wordt de eigenaar niet gebeld.

Hoezo is het dan geen administratieve kwestie?   ???  Blijkbaar is het proces niet goed ingeregeld.

Het overigens niet zo is dat als dit de situatie is ik het goedkeur dat het op deze manier loopt. Als het zo is zoals ik het schets, dan heeft dit proces wel zeker verbetering nodig.  ;)

Offline VampieraNL

• Lovey & Whiskey
  • Pas uitgevlogen
  • Dierenleed mag niet!
« Reactie #216 Gepost op: januari 16, 2009, 15:38:47 pm »
Alleen kun je je afvragen of dieren als 'papegaaien' niet een veel professionelere verzorging behoeven.

Ja idd. Maar NOP moet het hebben van giften en sponsoring. Ik denk als dat anders was dat ze allang professionals rond hadden lopen. Met de middelen die ze hebben doen ze goed werk.
Op dit feit had Radar ze NOOIT aan mogen vallen!!!

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #217 Gepost op: januari 16, 2009, 15:53:00 pm »
maar je hoeft toch geen expert te zijn om een briefje af te lezen welk voer waar gebracht moet worden?

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #218 Gepost op: januari 16, 2009, 16:34:35 pm »
Er wordt gelogen over de gezondheid en welzijn van de dieren en ze komen afspraken niet na. Dat heeft allemaal niks met administratie te maken.  :angry:

En waar verkrijgt de medewerker de informatie die zij telefonisch verstrekken? Uit de administratie.
« Laatst bewerkt op: januari 16, 2009, 16:36:30 pm door Pascallo.NL »

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #219 Gepost op: januari 16, 2009, 17:29:16 pm »
Pascal, je klik link naar de sponsor site van het NOP werkt niet, wist je dat?

Offline broto

• Aan de leg
  • kweker van zuid amerikaanse parkieten en forpussen
    • www.conure.nl
« Reactie #220 Gepost op: januari 16, 2009, 17:29:42 pm »
Nou kom ik toch zeer regelmatig ( soms 2 a 3x per maand) bij het NOP, loop dan soms de gehele dag foto's te maken van de  vogels.
Als er zoveel dode vallen, waarom zie ik dan nooit ergens een dode vogel liggen ?? Neem maar van mij aan, als er ergens 1 zou liggen dit mij direct zal opvallen.
Zou dan ook direct daar melding van maken bij 1 van de mensen van het NOP
Ook als ik er ben, zie ik toch ook dat er mensen  bezig zijn met voeren en onderhoud van de volieres.
Alles ziet er toch altijd piekfijn uit, neem daarom ook me petje af voor die mensen die dit meestal vrijwillig doen.

En de mensen die nu klagen over hun daar gebrachte vogel, had eerder nagedacht, dan had de vogel daar ook nooit gekomen en had het NOP ook nooit nodig geweest.
Het lijkt me trouwens ook heel sterk dat mensen met zekerheid kunnen zeggen welk van al die  grijzeroodstaarten die daar zitten, kunnen zeggen , ja dat is coco, jaapie of hoe die dan ook heet.

Henk

avdbold

• Gast
« Reactie #221 Gepost op: januari 16, 2009, 18:32:50 pm »
Net de dierenarts van der Horst aan de telefoon gehad over mijn overleden papegaai Brutus.
De verdenking Kliermaag dilatatie syndroom is zeer groot.
Ik heb haar gevraagd of er meer dieren met deze diagnose zijn binnen gekomen omdat dit een besmettelijk virus is? Dit is inderdaad het geval. Ze vertelde mij zeer uitgebreid dat ze in het buitenland bezig zijn om een test te maken/vinden zodat deze ziekte kunnen aan tonen bij papegaaien. Op dit moment kan dit dus alleen bij dode papegaaien. Pas als deze test er is (wordt ongeveer over een jaar verwacht) dan zullen ze in dit park alle vogels hier op gaan testen. Als een vogel deze ziekte heeft is de kans dat hij dit overleefd zo goed als 0 (bron internet).
Ik ben door deze mevrouw zeer keurig te woord gestaan. Wel heb ik mijn ongenoegen geuit over het feit dat ik niet ben bericht over zijn overlijden en dat Brutus nu allang al weg is. Ook is er geen ring meer van hem.

Het KDS is dus besmettelijk wel is waar niet zo besmettelijk als b.v. papegaaien ziekte maar wel besmettelijk en dodelijk.
Wat dus inhoud dat er nog veel meer vogels aan gaan overlijden.

Door een medewerker van het NOP in de uitzending van Radar werd ook gezegd dat ze zo van hok tot hok lopen zonder te desinfecteren. DIT KAN DUS NIET MET ZO’N GROTE VOGEL POPULATIE.

Ik heb NOOIT het idee gehad dat Brutus een tekort aan voedsel had want altijd was er eten in de volière aanwezig als ik kwam. Maar door het gebrek aan deskundigheid, hygiëne en infectiepreventie is Brutus nu wel dood.

Ook al is dit park er met de beste bedoelingen, het functioneert niet als goede opvang. Er is gebrek aan deskundigheid en organisatie.

Ik heb nog steeds groot respect voor alle vrijwilligers die daar met al hun liefde voor de dieren de vogels verzorgen. Wat ik dan wel pijnlijk vind om te zien is dat de enige BETAALDE medewerker die in beeld werd gebracht geen hart heeft voor die dieren en het dus ook niet zo nauw nam met de hygiëne. HYGIENE is van levensbelang voor die vogels. Dat geld kan dan beter naar iemand gaan die wel hart heeft voor die dieren en anders naar iemand die wel verstand heeft van zaken.

Ook ben ik boos op de oprichter van het park. Duidelijk is dat er veel te veel GEZONDE vogels dood gaan en dat er dus iets niet in orde is. Hij kan wel zijn vogelpark in Suriname openen en tijgers willen gaan huisvesten maar hij heeft geen geld om Deskundig personeel in dienst te nemen.

Ik doe dan ook geen donaties meer die hij kan gebruiken voor andere doeleinde als voor de vogels in het park. Ik doneer in natura. En laat ik maar eens beginnen met een aan groot aantal afwasteiltjes en desinfecteer middel om kruis besmetting verder te voorkomen.

Mijn advies aan mensen is dan ook
Breng je papegaai niet naar het NOP hoe goed bedoeld en nodig ook. Het park functioneert niet naar behoren. Heb je daar een papegaai zitten haal hem weer op. MAAR pas op ze kunnen heel goed al ziek zijn.

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #222 Gepost op: januari 16, 2009, 18:59:55 pm »
Heb je daar een papegaai zitten haal hem weer op. MAAR pas op ze kunnen heel goed al ziek zijn.

Dat wordt lastig, je hebt een wettelijk afstandsdocument getekend als je je vogel daar brengt, dus is niet meer jouw vogel, je doet er afstand van en hebt er geen recht meer op.
Maar er nieuwe brengen lijkt me idd niet verstandig, laten ze eerst maar gaan werken aan de situatie, en daar zal helaas wel geld voor nodig zijn...

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #223 Gepost op: januari 16, 2009, 19:30:25 pm »
Het KDS is dus besmettelijk wel is waar niet zo besmettelijk als b.v. papegaaien ziekte maar wel besmettelijk en dodelijk.
Wat dus inhoud dat er nog veel meer vogels aan gaan overlijden.

En daar heb je meteen een groot probleem te pakken.
Ziektes bij honden en katten bijv, daar kun je ze tegen inenten, bij papegaaien werkt dit dus zo niet.
Ook kunnen ze dragers zijn van ziektes, zonder dat je dat ziet, zelfs testen kunnen negatief aangeven en het kan er toch zitten.
En KDS is niet eens aan te tonen bij levende vogels.
Zo ook met Polyoma en PBFD, hoe hygiënisch je ook bent, het kan ook van stof tot stof naar elkaar over gaan.

Dit zou dan betekenen dat je elke gaai ver apart van elkaar moet houden en dan ook overdekt vanwege poepjes van overvliegende vogels?
Hygiëne is belangrijk, maar kan helaas niet ziektebestrijdend werken bij papegaaien.

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!: