Auteur Topic: Mijn Kweek 2005  (gelezen 27559 keer)

linnuhpin1985

• Gast
Re: Mijn Kweek 2005
« Reactie #45 Gepost op: mei 07, 2005, 18:24:00 pm »
Oei, wat een zware taak.
Maar als het lukt heb je wel eer van je werk.
Die kakariki ziet er inderdaad erg mager uit hoor :(

Ik hoop dat ze het redden

Sterkte ermee

Zoals je het zegt, als het lukt!
Ik hou er wel de moed in, opzich best grappig hoor die beestjes voeren! Had het liever niet gedaan, maarja als het niet anders kan, dood laten gaan vind ik ook zo zonde!

Ik ga het gewoon proberen om vanavond voor 23.00 uur nog even goed vol te stoppen en morgen 7 uur opnieuw te voeden, mochten er dood liggen helaas jammer dan, maar misschien dat ik vanancht als ik terug kom van t stappen en ze piepen o zo erg, dat ik ze dan nog wel even bij voer hoor. Maar we wachten het wel even af, in ieder geval bedankt voor de reacties

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
    • George Steinz
« Reactie #46 Gepost op: mei 07, 2005, 18:39:26 pm »
 ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #47 Gepost op: mei 07, 2005, 18:46:03 pm »
Jeetje Linda.. Heel veel succes, ik ga duimen dat het goed gaat... ;)

linnuhpin1985

• Gast
« Reactie #48 Gepost op: mei 08, 2005, 13:38:07 pm »
Hallo,

Het gaat tot nu toe goed!! Kwam vannacht thuis dus ik even gekeken, ze zaten wel te piepen maar de kropjes zaten nog goed vol. Had vanmorgen me wekker gezet en ben dus dus om half 8 gaan voeren! Nu zaten de kropjes nog wel een klein beetje vol maar niet echt veel dus ik heb gewoon eten gegeven!
Heb nog wel een vraagje

Mag ik ze nu wel of geen eten geven als er nog wat eten in het kropje zit??

Want gister avond zaten ze echt heel erg te piepen, maar ze hadden net eten gehad, dus ik had ze een beetje water gegeven en toen was het over. Maar bij de laatste voeding om 23.00uur waren de de kropjes van de valkjes nog wel beetje opgezet.  Maar omdat ik dus wel heb gehoord van Kropverzuring, weet ik dus niet helemaal zeker of k ze dan wel of niet bij mag voeren als er nog eten in zit.

Buiten in de voliere groeie ze ook heel goed! heb besloten om het bonte vogeltje, van Pino om die zelf te houden, Die krijgt de naam Bing  :hart: ( de bovenste met da witte dons)

Het liefst wil ik de gele van Sem ook houden ( die ligt hier binnen, dat is dat hele magere vogeltje) Maar ben dus bang dat die het niet zal overleven, maar je weet maar nooit!! Wel moet ik uit kijken want dan zulle er al 3 in vliegen van Pino en Rambo, wantja Sem is een jong van Pino en Lissy is een jong van Pino. Dus mocht het gele kakariki overleven  die van Pino dan, ben ik toch geneigd om die weg te doen! Omdat het anders te veel worden!

De vogeltjes binnen

Graag zou ik nog even antw. willen hebben op mijn vraag of k nou wel of niet bij mag voeren!
« Laatst bewerkt op: mei 08, 2005, 16:36:09 pm door linnuhpin1985 »

Nanda

• Gast
« Reactie #49 Gepost op: mei 08, 2005, 13:41:46 pm »
Hoi,

Wat fijn dat het (tot nu toe) goed gaat!!!

Naar wat ik heb gebgrepen moet het kropje inderdaad helemaal leeg zijn voordat je opnieuw gaat voeren. Misschien moet je tussen de voedingen iets meer tijd laten zitten????

Succes in elk geval :thumbsup:

linnuhpin1985

• Gast
« Reactie #50 Gepost op: mei 08, 2005, 13:47:09 pm »
Hoi,

Wat fijn dat het (tot nu toe) goed gaat!!!

Naar wat ik heb gebgrepen moet het kropje inderdaad helemaal leeg zijn voordat je opnieuw gaat voeren. Misschien moet je tussen de voedingen iets meer tijd laten zitten????

Succes in elk geval :thumbsup:

Ja ben ook wel blij dat het tot nu toe nog goed gaat, we wachten het gewoon af.
De tijd die er nu tussen zit is een goeie 3 uur! en dan beginnen ze echt goed te piepen en ze eten echt als gekken, ben per vogeltje bijna 15 min bezig!! Maar k zal wel wachten tot de kropjes helemaal leeg zijn!

Nanda

• Gast
« Reactie #51 Gepost op: mei 08, 2005, 13:49:10 pm »
Hoi,

Je moet helemaal op mij af gaan hoor!!!
Ik heb mijn BB-tje met de hand gevoed en dit is tevens mijn enige ervaring hiermee!!

Maar dit is wat mij ook altijd verteld ;)

groetjes

linnuhpin1985

• Gast
« Reactie #52 Gepost op: mei 08, 2005, 13:52:05 pm »
Ja eigelijk wist ik het wel een klein beetje, maarja dan lopen ze zo te piepen en dan doen ze net of ze dood gaan van de honger zeg maar en dat vind ik dan zow zielig dusja dan geef k ze ma snel een happie eten  ;)

Nanda

• Gast
« Reactie #53 Gepost op: mei 08, 2005, 14:08:55 pm »
Hahaha, dat theatrale zit er al vroeg in he ;D

senna

• Gast
« Reactie #54 Gepost op: mei 08, 2005, 17:46:16 pm »
Hoi,

Je mag absoluut geen pap geven als er nog iets in zit, piepen of niet. Als je nieuwe voeding geeft loopt je het risico dat er kropverzuring optreed.

Als de kleintjes teveel piepen is je pap niet sterk genoeg. Als je Cédé voert dan moet je ook Cédé proteïne mix erbij doen. Klopt de verhouding die je geeft? Anders moet je pap wat dikker maken.

Probeer te voeden met een lepeltje waarvan de binnenkanten naar binnen zijn gebogen. Bij de spuit loop je het risico dat je te snel voert en er pap in de luchtwegen terecht komt, en dat je pap te dun is. Dikke pap past niet door het tuutje van Cédé.

gr corina

linnuhpin1985

• Gast
« Reactie #55 Gepost op: mei 08, 2005, 17:51:21 pm »
Hoi,

Je mag absoluut geen pap geven als er nog iets in zit, piepen of niet. Als je nieuwe voeding geeft loopt je het risico dat er kropverzuring optreed.

Als de kleintjes teveel piepen is je pap niet sterk genoeg. Als je Cédé voert dan moet je ook Cédé proteïne mix erbij doen. Klopt de verhouding die je geeft? Anders moet je pap wat dikker maken.

Probeer te voeden met een lepeltje waarvan de binnenkanten naar binnen zijn gebogen. Bij de spuit loop je het risico dat je te snel voert en er pap in de luchtwegen terecht komt, en dat je pap te dun is. Dikke pap past niet door het tuutje van Cédé.

gr corina

Vandaag heb ik netjes gewacht tot de krop weg is, valt me wel op dat het bij de kakariki bijna om de 3 uur is, en bij de valkjes veeeeel langer duurt!! zij hebben om half 3 de laatste voeding gehad, en zitten nu nog vol!
 Verder gebruik ik alleen Cede Handopfok, en ik heb een maatschepje, en dan doe ik 1 maatschepje met poeder en 2 maatschepjes met water. verder probeer ik ook zoveel mogelijk met het lepeltje te voeren, dan met het spuitje, maar dat zwake beestje snapt t neit echt dus die voer ik met de spuit. Voorlopig gaat alles goed zo!

maar in ieder geval bedankt voor de reactie

linnuhpin1985

• Gast
« Reactie #56 Gepost op: mei 08, 2005, 20:23:34 pm »
Tot treurige spijt, maar het was al te verwachten, is het zwake/magere gele kakariki vanmiddag overleden!
ik heb nu nog 3 levendige jonkies!

De valken heb ik blijkbaar erg goed gevuld, want vanmiddag om half 3 gevoerd, en zitten nu nog vol!!
Klopt dit wel? ???

senna

• Gast
« Reactie #57 Gepost op: mei 08, 2005, 22:04:04 pm »
Dus jij voert geen eivoer bij? :CENS

Lees maar op de verpakking! Bij Cédé moet je eivoer bijgeven. Dit moet je zelf toevoegen. Je pap is uit balance denk ik. Eivoer zorgt voor wat vet om de pap goed af te voeren in de darmen. Het is niet goed als de krop nu nog vol zit. Maar niets geven.

Bij de volgende voeding moet je eivoer door de pap doen. Doe maar in dezelfde verhouding als dat je pap geeft erbij en dan afgekoeld gekookt water. Ik gebruik een eivoer waar ook insecten in zitten. De kleintjes hebben een bepaalde toevoeging van dierlijke eiwitten nodig. (is ook hun advies Cédé Proteïne of je kan orlux nemen)

Er zijn andere merken op de markt waar je geen eivoer hoeft toe te voegen waar het al in zit. Maar als je eenmaal een merk geeft kan je niet zomaar switchen van pap. De darmpjes kunnen dat niet aan met alle gevolgen van dien. Ik vind Cédé handvoeding erg goed en vind het een voordeel dat je eivoer zelf toevoegd want dan kan je per soort de gewenste toevoeging doen.

gr corina

linnuhpin1985

• Gast
« Reactie #58 Gepost op: mei 09, 2005, 16:05:44 pm »
Dus jij voert geen eivoer bij? :CENS

Lees maar op de verpakking! Bij Cédé moet je eivoer bijgeven. Dit moet je zelf toevoegen. Je pap is uit balance denk ik. Eivoer zorgt voor wat vet om de pap goed af te voeren in de darmen. Het is niet goed als de krop nu nog vol zit. Maar niets geven.

Bij de volgende voeding moet je eivoer door de pap doen. Doe maar in dezelfde verhouding als dat je pap geeft erbij en dan afgekoeld gekookt water. Ik gebruik een eivoer waar ook insecten in zitten. De kleintjes hebben een bepaalde toevoeging van dierlijke eiwitten nodig. (is ook hun advies Cédé Proteïne of je kan orlux nemen)

Er zijn andere merken op de markt waar je geen eivoer hoeft toe te voegen waar het al in zit. Maar als je eenmaal een merk geeft kan je niet zomaar switchen van pap. De darmpjes kunnen dat niet aan met alle gevolgen van dien. Ik vind Cédé handvoeding erg goed en vind het een voordeel dat je eivoer zelf toevoegd want dan kan je per soort de gewenste toevoeging doen.

gr corina

Hallo,
Nou zo leer je nog wat  :-[
Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik alleen op internet heb gelezen hoe ik het moet doen, maar heb zelf de verpakking niet gelezen. Ik doe nu 1 schepje  handopfok, en 2 schepjes (zelfde hoeveelheid) water.
Maar ik zal nu bij de volgende voeding: 1 schepje handopfok, 1 schepje eivoer en 2? of 4 schepjes water doen!
Het is voor mij de eerste x dat ik dit doe dus alles is voor mij volkomen nieuw! Verder eten de de jonkies wel goed. Heb bij vele info gelezen dat je pas bij 2 weken mag gaan voeren met handopfok, alleen die van mij zijn nog maar 11 dagen oud.
Ik zal gelijk om die eivoer gaan met dierlijke eiwitten en dat ga ik er gelijk bij doen!

In ieder geval bedankt voor je advies!!

Verder hebben ik de jongen buiten alle 5 geringd, ze zijn echt super lief!zacht en errug kroelbaar!
hier binnen gat het ook goed, bij het oudste valkje komt nu een klein beetje het kuifje door! Ze hebben hier echt dorst hoor, want na een goeie voeding gegeven zitten ze nog te piepen en doe ik dan beetje water op het lepeltje, dan slokt die dat echt heel snel op, en dan is het goed. Ook een goeie 1,5 uur na de voeding, gaat het ene valkje piepen en als ik ze dan besprenkel met water dan slikt dit dat echt door en na een kleine hoeveelheid water binnen te hebben, gaat die weer slapen!!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #59 Gepost op: mei 09, 2005, 16:13:28 pm »
Jammer van de kakariki! Maar met hulp van Corina, komen die valkjes vast en zeker groot!!  :thumbsup: