Dus jij voert geen eivoer bij? 
Lees maar op de verpakking! Bij Cédé moet je eivoer bijgeven. Dit moet je zelf toevoegen. Je pap is uit balance denk ik. Eivoer zorgt voor wat vet om de pap goed af te voeren in de darmen. Het is niet goed als de krop nu nog vol zit. Maar niets geven.
Bij de volgende voeding moet je eivoer door de pap doen. Doe maar in dezelfde verhouding als dat je pap geeft erbij en dan afgekoeld gekookt water. Ik gebruik een eivoer waar ook insecten in zitten. De kleintjes hebben een bepaalde toevoeging van dierlijke eiwitten nodig. (is ook hun advies Cédé Proteïne of je kan orlux nemen)
Er zijn andere merken op de markt waar je geen eivoer hoeft toe te voegen waar het al in zit. Maar als je eenmaal een merk geeft kan je niet zomaar switchen van pap. De darmpjes kunnen dat niet aan met alle gevolgen van dien. Ik vind Cédé handvoeding erg goed en vind het een voordeel dat je eivoer zelf toevoegd want dan kan je per soort de gewenste toevoeging doen.
gr corina
Hallo,
Nou zo leer je nog wat

Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik alleen op internet heb gelezen hoe ik het moet doen, maar heb zelf de verpakking niet gelezen. Ik doe nu 1 schepje handopfok, en 2 schepjes (zelfde hoeveelheid) water.
Maar ik zal nu bij de volgende voeding: 1 schepje handopfok, 1 schepje eivoer en 2? of 4 schepjes water doen!
Het is voor mij de eerste x dat ik dit doe dus alles is voor mij volkomen nieuw! Verder eten de de jonkies wel goed. Heb bij vele info gelezen dat je pas bij 2 weken mag gaan voeren met handopfok, alleen die van mij zijn nog maar 11 dagen oud.
Ik zal gelijk om die eivoer gaan met dierlijke eiwitten en dat ga ik er gelijk bij doen!
In ieder geval bedankt voor je advies!!
Verder hebben ik de jongen buiten alle 5 geringd, ze zijn echt super lief!zacht en errug kroelbaar!
hier binnen gat het ook goed, bij het oudste valkje komt nu een klein beetje het kuifje door! Ze hebben hier echt dorst hoor, want na een goeie voeding gegeven zitten ze nog te piepen en doe ik dan beetje water op het lepeltje, dan slokt die dat echt heel snel op, en dan is het goed. Ook een goeie 1,5 uur na de voeding, gaat het ene valkje piepen en als ik ze dan besprenkel met water dan slikt dit dat echt door en na een kleine hoeveelheid water binnen te hebben, gaat die weer slapen!!