Auteur Topic: Kortwieken  (gelezen 27166 keer)

ludy

• Gast
Re: Kortwieken
« Reactie #180 Gepost op: maart 17, 2007, 20:50:41 pm »
bij de dierarts hier worden de vogels onder nacose gebracht als ze willen kortwieken, dat zie ik niet zo zitten eigenlijk.
en hier in zeeland hebben we geen vogelarts/ en de dierarts hier heeft niet zoveel verstand van vogels.
ik wil het wel laten doen door iemand die ervaring daar in heeft om te kortwieken.
weet iemand wie er in zeeland dat kan, of misschien wil iemand het doen voor ons.

Vrijwilligers van diverse stichtingen komen je graag thuis voorlichting geven en de eerste keer helpen bij het kortwieken. Dit is meestal gratis. Zij doen dat uitsluitend volgens methode één, dat wordt door ons als de enige juiste beschouwd. De vrijwilligers vind je bij de VZP (Zeeland) www.vzp.nl bij SdMP www,stichtingdemodernepapegaai.nl en Sppw www.sppw.nl De meeste dierenartsen wieken verkeerd. Zij wieken volgens methode 3, een methode die alleen door kwekers wordt toegepast, omdat het mooier is om te zien. Het risico, dat de buitenste pennen breken bij het fladderen, omdat er onvoldoende steun overblijft, is veel te groot. Methode vier is misdadig.

ede

• Gast
« Reactie #181 Gepost op: maart 17, 2007, 20:54:34 pm »
Methode vier is misdadig.

Ja klopt! Helaas gebeurd dit zeeeeer regelmatig! Vandaar dat we daar ook foto's van bij hebben gedaan. Als waarschuwing... weet waar je je vogel laat kortwieken

Dorian

• Gast
« Reactie #182 Gepost op: maart 17, 2007, 21:34:02 pm »
www.vzp.nl kom je ergens terecht wat denk ik niet bedoeld was...

uhmz ludy: kun jij je ook even voorstellen?
word wel nieuwsgierig, want je weet erg veel van papegaaien blijkbaar.

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #183 Gepost op: maart 17, 2007, 23:10:34 pm »
bij mij doen die links niets,ofwel iets met pc's

maar over het wieken,de methode dat ze bij arthur gebruikt hadden ,heb ik nog nergens tegengekomen,een vleugel zoals methode 2,met 2 lange pennen nog en de andere vleugel was compleet gewoon een gat in geknipt ,door het gelijk te knippen heeft hij nu een scheve vleugel maar dat gaat weg na zijn rui (hopen we toch)

ede

• Gast
« Reactie #184 Gepost op: maart 18, 2007, 06:26:10 am »
Dat valt eerder onder methodes 4 denk ik!  :S alleen wat minder heftig!  ;)

Is wel net zo leuk.  :CENS Helemaal als je alleen maar wilt dat we met z'n allen op die sites gaan kijken ;)  :)

Pim

• Gast
« Reactie #185 Gepost op: maart 18, 2007, 12:20:25 pm »
Ik weet niet of het hier goed staat maar ik ben nog steeds op zoek naar iemand die mijn nieuwste aanwinst Scooby kan kortwieken.

ludy

• Gast
« Reactie #186 Gepost op: maart 27, 2007, 22:25:28 pm »

Ik ben Ruud (van Valen) en gebruik de naam Ludy omdat Ruud en Rudy al bezet waren. Ik heb een Grijze roodstaart, een timney grijze roodstaart en een bergparkiet. Allen zijn opvangers. Ik ben vrijwilliger bij de SPPW, waar ik de meeste informatie vandaan haal. onderstaande links werken bij mij prima:
www.sppw.nl
www.kliniekvoorvogels.nl
www.demodernepapegaai.nl
Als vrijwilliger help ik mee aan evenementen om mensen te informeren over omgaan met papegaaien en met name hen een beter leven te geven. Mede om dit uit te dragen organiseren we ook wandelingen. Op 2e paasdag gaan we weer met papegaaien wandelen in natuurpark Lelystad vanaf 14.00 uur. Op Hemelvaartsdag gaan we wandelen bij de Viersprong aan de Noorderelsweg in Dordrecht (Dordtse Biesbosch). Op o.a. de site van de SPPW worden deze wandelingen en evenementen aangekondigd. :yourewelcome:

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #187 Gepost op: maart 27, 2007, 22:28:55 pm »
dit krijg ik als ik op die sites ga

[Microsoft][ODBC SQL Server Driver][SQL Server]String or binary data would be truncated.

ludy

• Gast
« Reactie #188 Gepost op: maart 27, 2007, 22:31:54 pm »

De VZP link is fout. Moet zijn: http://www.vrijezeeuwsepapegaai.tk/ Deze dames komen ook gratis kortwieken volgens methode 1, net als de vrijwilligers van de SPPW en de Moderne.

ludy

• Gast
« Reactie #189 Gepost op: maart 27, 2007, 22:34:45 pm »
dit krijg ik als ik op die sites ga

[Microsoft][ODBC SQL Server Driver][SQL Server]String or binary data would be truncated.
Bij mij werken ze perfect. Die microsoftmededeling heeft met je instellingen te maken. Tik zelf maar in op de adresregel en je komt er ook.

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #190 Gepost op: maart 27, 2007, 22:37:06 pm »
de laatste kan ik wel openen

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #191 Gepost op: maart 27, 2007, 22:38:27 pm »
Bij mij werken ze perfect. Die microsoftmededeling heeft met je instellingen te maken. Tik zelf maar in op de adresregel en je komt er ook.

als ik dat adres in men browserbalk zet ,krijg ik dezelfde melding blijkbaar mogen belgen niet op die site  :)

ludy

• Gast
« Reactie #192 Gepost op: maart 27, 2007, 22:40:53 pm »
de laatste kan ik wel openen
Dan maken we die anderen ook compleet. komt misschien omdat je vanuit België op een Nederlandse site gaat?
http://www.sppw.nl
http://www.demodernepapegaai.nl
http://www.kliniekvoorvogels.nl

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #193 Gepost op: maart 27, 2007, 22:44:55 pm »
neen sorry ,geen van de drie krijg ik open ,en plf is ook nederlands en daar raak ik als belg wel op,dus daar zal het niet aan liggen zekers  :)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #194 Gepost op: maart 27, 2007, 22:49:06 pm »
Nu heb ik je in deze korte tijd al een paar keer links zien geven naar bepaalde stichtingen o.a. sppw. Deze stichting en ook dr. Hooimeijer zijn ons uiteraard bekend, we zijn niet voor niets een kromsnavelforum! Alles wordt hier door en door uitgemeten en ieder neemt het zijne tot zich. Er zijn zoveel verschillende methodes en denkwijzen over opvoeden..  ;)

Ik vind het persoonlijk nogal irritant om steeds doorverwezen te worden naar dit soort sites. Ik verzoek je dan ook daar wat minder naar te verwijzen!! ;)