Auteur Topic: Kortwieken  (gelezen 27259 keer)

Tommy

• Gast
Re: Kortwieken
« Reactie #120 Gepost op: juni 28, 2005, 21:46:36 pm »
Loes ik denk dat jij en Sjakko samen heeel erg zullen genieten :thumbsup: :-*
En zo niet...alles groeit gelukkig weer aan ;)

Chica1984

• Gast
« Reactie #121 Gepost op: juni 28, 2005, 22:10:39 pm »
Ik zit er over te denken om Poema te kortwieken. Nu hij in de schuur staat is het gevaarlijker om hem er uit te halen. Moet eigenlijk een handdoek om hem heen leggen zodat hij niet te veel friemelt. Hij probeert telkens weer zijn vleugels uit te friemelen. Hij is wel zo lief dat ie op de schouder blijft zitten, maar vaak vliegt hij in een keer op en gaat hij of in de vitrage zitten of hij valt achter een kast. Hij blijft ook wel es met zijn buitenste veerpinnen vast zitten. Straks breekt ie nog wat.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #122 Gepost op: juni 29, 2005, 11:54:38 am »
Loes ik denk dat jij en Sjakko samen heeel erg zullen genieten :thumbsup: :-*
En zo niet...alles groeit gelukkig weer aan ;)

Ik vind het nog steeds héél erg moeilijk. Hij weet al 7 jaar niet beter dan dat hij kan vliegen..  :'(
Wel denk ik dat als het eenmaal gebeurd is en hij is er aan gewend, dat het voor mij handiger en leuker is omdat ik niet meer zo op hoef te letten en niet zo bang hoef te zijn voor deuren die open blijven staan (óók in de winter, met die twee belhamels van mij), geen paniek meer, etc. Ik ben hem immers al een keer kwijt geweest...
En ik denk dat ik het dan ook gewoon bij zal houden, anders moet ie wéér wennen van vliegen naar niét vliegen...  :(

Reina

• Gast
« Reactie #123 Gepost op: juli 03, 2005, 10:35:52 am »
Ik heb besloten om Jojo niet meer te laten kortwieken, ik heb het idee dat ze het niet erg prettig vind. en daarbij is het ook nog erg slordig gedaan. nee, ik wil dit niet meer. vindt het ook aan de ene kant zielig.
waarom kortwieken?? ze blijft toch bij mij zitten en vliegt eigenlijk nooit weg als ze bij mij zit, alleen hooguit als ze ergens van schrikt.

we zijn gisteren naar de dierenwinkel geweest, waar we altijd alles halen,(we hadden jojo meegenomen ) en die was ook tegen het kortwieken. en die zei ook al dat het erg slordig was gedaan.

nee, wij doen het niet meer, ik denk dat Jojo dan veel gelukkiger is, en daar gaat het ook om.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #124 Gepost op: juli 03, 2005, 16:40:38 pm »
Dat het slordig gedaan was, hadden wij ook al gezegd... Dat heeft er verder niks mee te maken natuurlijk. Sjakko blijft in huis ook bij mij iztten en zal echt nooit bij me wegvliegen. Maar het punt waar het omgaat is dat hij mee naar buiten kan .... op de hand of arm... Ik begin er gewoon van te balen dat hij in de kooi moet als hij buiten is en niet lekker los op een klimboom kan. Ik hoop dat Ton deze week met me meerijdt naar Waalwijk (moet even informeren wat voor arts dat is die daar zit) of Veldhoven!  ;)

Reina

• Gast
« Reactie #125 Gepost op: juli 03, 2005, 16:47:16 pm »
maar ik laat mijn Jojo niet meer kortwieken.
toen ze nog niet gekortwiekt was zat ze ook al bij mij achter in de tuin op schoot.
en ze lijkt nu niet echt gelukkig nou dat ze gekortwiekt is. het geluk van mijn vogel gaat voor alles, dus als ze gelukkiger is zonder kortwieken vindt ik het prima en hou dan nog altijd van haar. voor mij hoeft ze niet persee gekortwiekt worden. want ik ben er achter dat het meer in belang is van ons zelf. maar ik laat haar niet meer kortwieken in belang voor haar, want daar is ze gelukkiger mee. dus heb ik liever een gelukkige vogel zonder kortwieken dan een vogel die dood ongelukkig is met kortwieken.

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #126 Gepost op: juli 03, 2005, 16:50:45 pm »
Uiteraard vind ik kortwieken goed, was vast al wel bekend  ;)

Het verschilt per vogel wat ze er zelf van vinden. De mijne hebben er weinig last van, lange of korte veren, maar ikzelf heb er last van, zodra ze weer meer controle krijgen over hun vleugels, ze worden dan weer wat valser. Dus dan worden ze weer even netjes bijgeknipt.

Loes, hele stap joh! Maar ik denk niet dat je er spijt van krijgt, en je vogel went er aan, zeker als hij doorkrijgt wat hij er allemaal voor terug krijgt!
Uiteraard blijft het oppassen buiten, ook al je vogel gewiekt is.

En blijkt uiteindelijk dat het geen goede beslissing is geweest, het groeit weer aan!

Veel succes alvast!  :-*

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #127 Gepost op: juli 03, 2005, 16:51:18 pm »
Reina, waarom denk je dan dat ze doodongelukkig is? Ik heb die foto's van haar gezien toen ze net gewiekt was en zag geen ongelukkige vogel  ???

Reina

• Gast
« Reactie #128 Gepost op: juli 03, 2005, 16:56:49 pm »
op de foto's zie je dat idderdaad niet.
maar sinds ze gekortwiekt is knaagd ze erg veel aan haar teennagels, en als ik met haar wil lopen wil ze continu aan mijn kleding knagen, net of ze zenuwachtig en nervues is. het zijn kleine dingen waar ik het aan merk.
en het voelt bij mij ook niet erg goed meer. ik zie het meer als in belang van ons zelf dat we lekker de vogel mee kunnen nemen, en niet in het belang van ons vogel zelf.
het is wel leuk en aardig, maar ik heb liever een gelukkige Jojo. en ik voel en merk dat ze sinds ze gekortwiekt is niet erg gelukkig een haar veren zit.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #129 Gepost op: juli 03, 2005, 16:59:29 pm »
Nou ja, misschien is ze er tegen de tijd dat het aangegroeid is wél goed aan gewend. Misschien is het ook zo dat ze nerveuzig wordt omdat ze meteen overal mee naar toe ging terwijl ze het niet gewend was??? Dat het niet in het kortwieken zit, maar in alle nieuwe dingen die ze nu ineens doet?? ???

ƒ®@N$j€

• Gast
« Reactie #130 Gepost op: juli 03, 2005, 17:02:35 pm »
Ik merkte het ook wel aan Whiskietje toen hij net gewiekt was..... Hij vond het duidelijk NIET leuk. heel langzaam is het bijgetrokken, maar als het niet echt nodig was geweest had ik ht liever niet gedaan eigenlijk....

Reina

• Gast
« Reactie #131 Gepost op: juli 03, 2005, 17:04:30 pm »
Sorry, maar mijn gevoel zegt dat ik het niet meer moet doen.
en zo vaak gaat ze ook niet mee, ze gaat 1 keer in de week mee naar ons dochtertje haar grafje. en verder komt ze alleen achter in de tuin. ik heb gewoon het gevoel dat ze niet erg lekker in haar veren zit sinds ze gekortwiekt is. dus ik doe het niet meer.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #132 Gepost op: juli 03, 2005, 17:05:31 pm »
Oké.... ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #133 Gepost op: juli 04, 2005, 09:07:33 am »
Jammer Reina.
Je was er zo blij mee dat ze gekortwiekt was. Ik denk dat ze zich al heel anders zal voelen tegen de tijd dat het weer nodig is om te knippen. Het is nog maar zo kort geleden joh! Geef het nog een kans voordat je het defintief beslist!

Gr Corina

Reina

• Gast
« Reactie #134 Gepost op: juli 04, 2005, 10:14:24 am »
eerst was ik er ook blij mee, maar al gauw merkte ik dat Jojo niet erg leuk vindt.
en haar geluk gaat voor alles bij mij.