Auteur Topic: happy bird pellets  (gelezen 17782 keer)

jaantje

• Gast
Re: happy bird pellets
« Reactie #75 Gepost op: juli 13, 2005, 22:00:46 pm »
ja,klopt wat pascal zegt.
we hebben ook heel veel soorten geprobeerd toen kwamen ze met gekleurde pellets.
jacko begon er meteen van te eten.
nu krijgt jacko in een apart bakje pellets en in een ander bakje zaadvoer.
moet ik er wel bij zeggen dat ook ik poekie NIET aan de pellets krijg :'(

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #76 Gepost op: juli 13, 2005, 22:11:23 pm »
Japie hier MOEST wel aan de pellets, omdat hij heel slecht in zijn verenvacht zat vanwege verenpikken.

Ik moest hem dus wel honger laten lijden, omdat ik hem anders niet zover kreeg. Dat was zeker niet gemakkelijk om te zien, omdat hij op een gegeven moment zelfs op alle plekken op zoek gaat naar iets wat hij kent om te eten. Pas wanneer hij in de gaten had dat dat er niet was, begon hij met veel tegenzin maar aan de pellets te rommelen. Hij moest toch eten.

Ik ben dan tijdens het schema dat ik aanhield, 1 keer gestopt om hem aan te laten sterken en weer van voren af aan begonnen. Nu gaat het goed. Je merkt wel dat zijn voorkeur nog steeds zaad is, maar wanneer er pellets liggen eet hij die ook gewoon gelukkig.

jaantje

• Gast
« Reactie #77 Gepost op: juli 13, 2005, 22:16:20 pm »
ja dan heb je weinig keuze he?

ik weet dat poekie ook pellets moet eten maat ze is zooo verdomd eigenwijs he :CENS
het lukt me ook wel een keer hoor,denk ik :-[ ;D
nee, ik weet dat het veel beter is als zaadvoer.
daarom stond ik er ook versteld van dat jacko de gekleurde pellets zomaar begon te eten en ook nog lekker vond.
maar zoals je zelf al zegt probeer ik het iedere maand weer een keertje.
we zullen maar zeggen de volhouder moet toch een keer winnen :thumbsup:

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #78 Gepost op: juli 13, 2005, 22:42:20 pm »
maar zoals je zelf al zegt probeer ik het iedere maand weer een keertje.
we zullen maar zeggen de volhouder moet toch een keer winnen :thumbsup:

Juist, en als ze eenmaal niet beter weten. Dan.......  :thumbsup:

Reina

• Gast
« Reactie #79 Gepost op: juli 13, 2005, 22:59:14 pm »
he jongens en meiden natuurlijk ;) ik wil jullie bedanken voor adviezen wat betreft de pellets, dat meen ik echt. ;) maar ik heb besloten om daar helemaal vanaf te zien.
ik hoop dat jullie mijn keuze willen respecteren en verder gewoon normaal tegen elkaar blijven doen en niet negatief op mij neer kijken omdat ik gestopt ben met de pellets.

Ronald

• Gast
« Reactie #80 Gepost op: juli 13, 2005, 23:01:58 pm »
Eerlijk gezegd snap ik je reactie wel een beetje maar van die grijze van jou snap ik de ballen niet!
Eerst ons lekker zitten maken om dan vervolgens een complete dag niks te eten.
Maar goed, je hebt het geprobeerd. En wie weet.... ;)

Ronald.

jaantje

• Gast
« Reactie #81 Gepost op: juli 13, 2005, 23:03:13 pm »
nee, tuurlijik kijken we niet negatief naar jou!!!!
het is jou keuze en dat hebben we te respecteren.
grtz Diana.

Reina

• Gast
« Reactie #82 Gepost op: juli 13, 2005, 23:04:38 pm »
misschien had ze het al geproeft en dat ze het niet luste en vervolgens moet ze het niet meer ???

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #83 Gepost op: juli 13, 2005, 23:07:56 pm »
he jongens en meiden natuurlijk ;) ik wil jullie bedanken voor adviezen wat betreft de pellets, dat meen ik echt. ;) maar ik heb besloten om daar helemaal vanaf te zien.
ik hoop dat jullie mijn keuze willen respecteren en verder gewoon normaal tegen elkaar blijven doen en niet negatief op mij neer kijken omdat ik gestopt ben met de pellets.

Reina,

ik respecteer je beslissing hoor. In eerste instantie deed je wel mijn nekharen rijzen. Je kwam erg gesloten over. Maar na ons PB verkeer heen en weer heb je een goed beeld geschetst hoe jij met je gaai omgaat.

Natuurlijk is het beter om over te stappen op pellets, maar zoals ik al zei: Jij kwelt jezelf meer dan de gaai. Dus doe dat jezelf niet aan. Als de gaai gewoon zijn extra voeding naast het zaad binnenkrijgt zoals groenten, fruit, eivoer en niet onbelangrijk extra kalk (hebben grijsjes nodig) dan komt het helemaal goed. Er zijn zat gaaien heel oud geworden op alleen zaadmengsel. Oh ja, let ook op dat je maagkiezel aanbiedt wanneer de gaai veel zaadmengsel eet.

Veel plezier verder me Jojo he.  ;)

Groetjes,

Pascal

Reina

• Gast
« Reactie #84 Gepost op: juli 13, 2005, 23:15:51 pm »
Hoi Pascal,

dankje voor je reactie ;)
en natuurlijk geef ik jojo naast haar gewone voer extra dingen zoals fruit en groente, groente moet ze nog niet veel van hebben, ja van sperciboontjes en worteltjes wel, maar ik blijf het proberen om haar meer groente te laten eten.
ik geef haar elke dag in haar voer ei-krachtvoer.
sindskort gebruik ik zaad van witte molen premium waar weinig zonnebloempitten in zitten, zelfs de zonnebloempitten die erin zitten probeer ik er zoveel mogelijk vanuit te halen.
dus het zit wel goed ;)

Tommy

• Gast
« Reactie #85 Gepost op: juli 13, 2005, 23:16:48 pm »
Ik sluit me aan bij de rest...tuurlijk respecteer ik je mening en kijk ik niet negatief op jou neer door je beslissing :-* Er is meer dan alleen voer hoor ;)

Reina

• Gast
« Reactie #86 Gepost op: juli 14, 2005, 08:50:38 am »
dat is waar ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #87 Gepost op: juli 14, 2005, 17:56:01 pm »
Hoi Pascal,

sindskort gebruik ik zaad van witte molen premium waar weinig zonnebloempitten in zitten, zelfs de zonnebloempitten die erin zitten probeer ik er zoveel mogelijk vanuit te halen.
  :thumbsup:

Toch zou ik er gewoon elke dag een paar pellets er in blijven doen, ze hóeft het niet te eten, maar aanbieden kan toch geen kwaad? Je hebt ze toch in huis! ;)

Reina

• Gast
« Reactie #88 Gepost op: juli 14, 2005, 18:00:01 pm »
als ik dat doet laat ze het zaad ook staan, dat was gisteren dus ook het geval.
ik heb ze intussen ook al weggegooit, want ik ben er voledig mee gestopt.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #89 Gepost op: juli 14, 2005, 18:03:20 pm »
Oké..  :)