Whahaha, ik met een plukkende gaai klooien?

? Hee, dame, als je dan toch mijn berichten terug leest, zie je dat ik die plukkende grijze genezen heb van zijn plukgedrag! Maar dat weet je natuurlijk niet te vermelden he? Want dat pastte niet in je reactie

. Dan zou je je zinnetje meteen weer ontkrachtigen. Hee, en ik ben er eigenlijk best wel trots op dat ik een plukker had! Want juist door het plukgedrag van mijn lievelingetje en FAVOrietje heb ik geleerd dat het toch vooral heel belangrijk is om geen betuttelingsgedrag (wat je bereikt met alsmaar pap blijven geven) moet gaan hebben, maar dat het belangrijk is dat je een vogel vooral ook een vogel moet laten zijn. Ja hoor, de hele wereld mag weten dat ik een moeilijke gaai in mijn bestand heb zitten

! En dat ik nog altijd moet oppassen dat ze niet weer in hetzelfde gedrag vervalt, maar dat ik er trots op ben

en heel erg blij dat ze juist bij mij zit, omdat ik zo verschrikkelijk veel van haar geleerd heb en nog leer

!
En waarschijnlijk heb je ook gelezen dat al mijn grijzen wel zelfstandig zijn met 12 weken en dat ik ze niet tot 6 maanden nog met pap hoef te voeren, maar dat meld je ook niet, want dat pastte ook niet. Hoeft ook niet, hoor. Ik ben niet alwetend en ik sta altijd open voor een leerproces. Sterker nog: bij ieder nieuw nestje leer ik nog steeds en ik hoop nog veel meer te leren. Maar ik houd wel steeds in mijn achterhoofd hoe mijn eventuele adviezen of ervaringsberichten op een forum waar beginners en gevorderden in de papegaaihouderij meelezen overkomen en als ik dan jouw advies lees dat je een grijze tot zijn 12e week aan de 'poeder' gaat houden in een topic waarin iemand probeert juist zijn grijze zelfstandig te krijgen, dan vind ik dat een heeeeeeel eng advies! Zelfs een natuurbroed is op die leeftijd al zelfstandig! Je gaat dus dwars tegen de natuur van de vogel in! En juist dat tegen de natuur van die vogel in gaan, is reden voor vogels om ander gedrag te gaan vertonen.
Maar goed, je weet het blijkbaar beter dan de eigen natuur van de gaaien. Gelukkig trof je een gaai die eigenwijzer was dan jij (hihi, een van de weinige keren dat je niet eigenwijzer dan je gaai hoeft te zijn) en na 6 maanden toch maar eens geen pap meer wilde hebben.
Ben trots op je gaaitje. Zou een leuk maatje voor Favo kunnen zijn

, denk dat ze in karakter wel wat overheen komen

.