Auteur Topic: Broedmachine vogels  (gelezen 28467 keer)

Offline broto

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • kweker van zuid amerikaanse parkieten en forpussen
    • www.conure.nl
Re: Broedmachine vogels
« Reactie #45 Gepost op: september 16, 2007, 09:43:32 am »
Citaat
Het is zelfs zo dat er ook winkels zijn, die kuikens jong krijgen (broedmachinevogels of handopfok) maar al een fiks bedrag betalen voor dat kuiken.

Ja winkels kopen ze op bij kwekers en uitbroeders in machine
Ik vind dat je dan niet meer van liefhebbers kan spreken, er is toch niets mooier dan de jongen op zien groeien bij de ouders??

Dorian

• Gast
« Reactie #46 Gepost op: september 16, 2007, 09:50:47 am »
Ik zei ook niet dat het goed is. Ik zei dat het dan niet alleen om het geld kan gaan.
Misschien een scheve vorm van dierenliefde ofzo, maar alleen geld zal het in dat geval niet zijn.

Offline broto

• Aan de leg
  • kweker van zuid amerikaanse parkieten en forpussen
    • www.conure.nl
« Reactie #47 Gepost op: september 16, 2007, 09:57:55 am »
Er zijn nog steeds te veel mensen die denken dat je aan de vogelliefhebberij kan verdienen, maar of dit de echte liefhebbers zijn weet ik niet.
Dan is dit wel een snelle manier denken ze, dit soort kwekers komen er steeds meer, juist nu dat de prijzen van vogels de pan uitschieten

Ik kweek nu een 25 jaar vogels, maar heb er nog nooit aan kunnen verdienen ;D

ede

• Gast
« Reactie #48 Gepost op: september 16, 2007, 10:55:17 am »
Er word helemaal niet gezegd dat alle kwekers, kweken om het geld.
Dat is een hele vergaande conclusie.  :(

Er word hier gewoon van gedachte gewisseld waarom iemand dat zou doen.
De discussie gaat blijkbaar even een andere kant op dan je zelf wilt!

En ja er zullen ook zeker kwekers met broedmachines kweken om het geld. Zodat er nog een ronde gedaan kan worden. Er zullen ook kwekers zijn die het ei laten uitbroeden als de pop niet wil of halvewege op houd. Er zijn vast nog meer redenen te verzinnnen. Ben ook benieuwd naar het antwoord van de kweker van Sandra.
« Laatst bewerkt op: september 16, 2007, 10:58:40 am door Cosch »

Dorian

• Gast
« Reactie #49 Gepost op: september 16, 2007, 12:03:54 pm »

* waarom kwekers het doen lijkt me duidelijk ..... ik zie nog steeds geen antwoord
en denk ook niet dat ze gaan toegeven dat het vooral om de centjes gaat.

Ik ben ook al klinkt dat hard van mening dat eigenlijk iedere kweker het ook doet voor het geld zo niet vraag dan alleen de prijs wat het heeft gekost om het jong groot te brengen of dat nu bij de ouders is of niet. Denk toch dat de meeste gaan voor handopfok omdat het ouderspan weer een nieuw nest kan gaan maken. Heb ook diverse filmpjes gezien over mensen die handopfok toepassen en dat gaat (wel netjes) maar wel snel en zonder veel liefde gepaard. Hup eten erin en weer terug in het bakje.

gr jeannette

Ik weet niet hoor  ???
Volgens mij wordt dat hier toch wel beweerd...

Offline pika

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Vrouw
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
« Reactie #50 Gepost op: september 16, 2007, 12:07:54 pm »
Waarom kweken de kwekers? In stand houding van de soort/mooie tentoonstellig vogels/nieuwe kleurslagen enz/zodat er geen wildvang meer hoeft te zijn/of toch voor het geld? Ik denk dat de kwekers grofweg in deze catagorieen te verdelen zijn.
NB Antonia je hebt gelijk heb verkeerde woordkeuze gemaakt  :-[
gr jeannette

Offline sweety

• Uit de jeugdrui
  • sweety
    • aursil
« Reactie #51 Gepost op: september 16, 2007, 12:08:21 pm »
Is er nu ook iemand die dit gesprek ook daadwerkelijk met kwekers heeft gevoerd?

Ik baal er daadwerkelijk van dat met de mening over geld alle kwekers over 1 kam worden geschoren.
Niet alle kwekers kweken voor het geld. En na het kostenplaatje voorgeschoteld te hebben gekregen verdienden ze niet eens zo heel erg veel op de vogels, zeker de eerste jaren niet.

Ergens anders in een topic werd gezegd dat ik geen conlusies moest trekken over wie, wat of hoe dan ook, als diegene niet hier kon reageren of niet op de hoogte was.
Ik vind dat dat hier ook wel geldt.

Ik ben het lisianthus eens. Er worden hier conclusies getrokken, die ik niet kan weerleggen omdat ook ik de cijfers echt niet ken. Wel heb ik hierover al meerdere malen met kwekers gesproken (zeker in de tijd dat we nog niet wisten of we wel of niet een Ara erbij wilden) en ik heb het gevoel dat er conclusies worden getrokken die niet kloppen.

Het is zelfs zo dat er ook winkels zijn, die kuikens jong krijgen (broedmachinevogels of handopfok) maar al een fiks bedrag betalen voor dat kuiken. Als uiteindelijk gekeken gaat worden naar hoeveel het dan nog opbrengt is dat niet erg veel meer hoor. (of het goed is dat dat gebeurt dat is natuurlijk een ander verhaal, ik merk dit op omdat het nu gaat over geld).

frank zou inderdaad hier wel een antwoord op hebben gegeven .

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #52 Gepost op: september 16, 2007, 12:10:44 pm »
We hebben toech nog een kweker op het forum die een broedmachine gebruikt,misschien zou die eens willen reageren ?

ede

• Gast
« Reactie #53 Gepost op: september 16, 2007, 12:14:59 pm »
 :)

Offline pika

• Net zelfstandig
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
« Reactie #54 Gepost op: september 16, 2007, 12:16:22 pm »
Ik kan me best voorstellen dat een kweker met hart weleens een broedmachine gebruikt als je een paar keer kuikentjes hebt zien doodgaan in het ei of een poosje erna. Ik denk dat wij mensen toch blijven proberen om zo'n kleintje te redden. Ik heb dit keer "m'n poot stijf gehouden" er zaten 2 al wat grotere jonge valken in het blok en toen kwam er nog 1. Heb hem dus niet in huis gehaald, maar het kleintje heeft het niet gered en is vertrapt door de grootsten. Nu zit ik dus met een schuldgevoel terwijl ik wel weet dat hij het in de natuur ook niet had gered.

gr jeannette

TWEETY

• Gast
« Reactie #55 Gepost op: september 16, 2007, 12:21:23 pm »
toen het fout ging met de slechtvalken wou het merendeel ook ingrijpen, de ene ziet dat als onnatuurlijk de andere is gewoon een grote dierenvriend met een klein hartje net als ik  ???  is dat verkeerd ? wie zal het zeggen.... hadden ze maar nooit broedmachines moeten uitvinden  :)

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #56 Gepost op: september 16, 2007, 12:33:59 pm »
frank zou inderdaad hier wel een antwoord op hebben gegeven .

Dat denk ik ook wel ja  ;)

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #57 Gepost op: september 16, 2007, 13:01:47 pm »
Dat denk ik ook wel ja  ;)

Ik zie dat Frank al gereageerd heeft op een ander forum waar Dorian een topic heeft geopend over dit onderwerp.

ede

• Gast
« Reactie #58 Gepost op: september 16, 2007, 13:11:59 pm »
Dorian ik zou je willen vragen om de leden van Parkieten-land met hun meningen en hun topics in hun waarde te laten. Ik vond je daar aangemaakte topic met verwijzingen naar Parkieten-land niet fijn om te lezen. Een zelfde topic openen op een ander forum om meer meningen te krijgen is je goed recht en zeker aan te raden Maar laat Parkieten-land en hun meningen er buiten!

Dorian

• Gast
« Reactie #59 Gepost op: september 16, 2007, 15:04:56 pm »
Zal ik doen.