Hallo beste mensen, weten jullie mij raad aub?
Ik ben een paar maand geleden mijn zeer lieve en rustige grijze roodstaart verloren door ouderdom(denk ik) hij is + - 55j geworden(ik kocht hem toen hij 35 was) en ik heb hem 20 jaar bij me gehad. Een super lieve!
Nu het volgende, ik kon de leegte in onze keuken niet aan ik miste mijn Jacko, en zo heb ik beslist om volledig opnieuw te beginnen.
Ik kocht een splinternieuwe kooi en ook een "ander" soort vogel. Dus ja een rosé kakatoe, die ik bij een kweker ben gaan halen, z'n kooi zat vol met handtamme dieren, we kozen er één uit die steeds naar ons kwam aangevlogen en zo hebben we ons Rozetsen(zo noemen we haar) aangekocht.
Ze kan zelf al kunstjes enz... spreken doet ze nog niet, ook wou ik haar ook niet kortwieken, ze is intussen 7 maand wij hebben haar van 21 september 2010.
MAAAAAR nu komt het!
Ze begint te schreeuwen telkens als ik uit haar gezichtsveld ga (bv naar toilet of buiten...) als ik in de keuken de afwas doe is er geen probleem zit ik s'avonds op m'n laptop zoals nu zit ze bij me op de schouder of op tafel. ze is dan braaf en rustig.
Sorry mensen wat ik nu ga zeggen zullen jullie me zeer kwalijk nemen denk ik, ik heb intussen al terug naar de kweker gebeld om te vragen of hij ons Rozetsen terug wil nemen omdat het echt tedens de dag niet te doen is qua aandacht dat ze vraagt, en of hij intussen al grijze roodstaartjes heeft. Ik zou mijn kaketoe weg doen met pijn in m'n hart want zo ben ik niet, als je kind stout is ruil je het ook niet voor een ander! Ik zou me schuldig voelen, maar ik kan toch geen 60 jaar naar dat gekrijs omgaan?? Wetende dat m'n Jackotje(grijze roodstaart) ZOOO lief en rustig was. Wie kan ma helpen AUB?